haha

Vad människor säger och vad pessimister  hör

Vad gör du i helgen?
Jag behöver veta vilka ställen jag ska undvika.

Vänta ett tag så ska jag se efter i min kalender.
Jag ska bara hinna fundera ut en bra ursäkt.

Vilken överraskning, jag hade inte väntat mig att se dig här.
Typiskt min otur att springa på dig av alla människor.

Nu tror jag inte riktigt att du förstår vad jag menar.
Du är så dum att jag inte begriper varför jag ens försöker.

Åh, vilket sött barn du har!
Den där ungen är ju om möjligt ännu fulare än vad du är.

Du är värd lite ledighet.
Nej det är du inte, men jag orkar inte ha dig här just nu.

Jag älskar dig.
Nej, det gör jag inte, men eftersom du sade det måste jag ju också säga det.

Om någonting kan gå fel, kommer det att göra det. Om det finns en chans att flera saker kan gå fel, kommer den sak som ställer till med mest skada att göra det. Om ingenting kan gå fel, kommer det att göra det i alla fall. Om man ser att någonting kan gå fel på fyra olika sätt och hittar en lösning för att åtgärda dessa, kommer ett femte, tidigare okänt sätt att uppenbara sig. Om man lämnar någonting åt sig självt, tenderar det att förvärras. Om allting verkar gå bra, har man helt klart förbisett någonting.

Det är bara att inse faktum:
Livet är hemskt. Allting som kan gå fel, går också förr eller senare fel. Hur ofta plågas man inte av försenade flyg, meningslösa möten, trista tv-program och överkokta makaroner?
Det är inte ditt humör som det  är fel på. Det är allting annat som är åt pipan. Du vet det och vi vet det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0