Dålig uppdatering

Vet inte ens vart jag ska börja, Vad det händer grejer när man tar tag i saker och inte låter de släpa. Kan ju börja med att berätta att jag har lämmnat bort hästen ett tag nu, förhoppningsvis blir han såld innan jag får tillbaka honom också. Jag trodde inte att jag skulle ta det så bra som jag gör, jag hade nog förväntat mig att jag skulle bryta ihop eller något men det känns så himmla skönt att ha en möjlighet att få göra lite annat också, klumpen i magen och all oro i kroppen har släppt men jag antar att det är så när det är något man har haft som tynger och när man väl släpper taget så känns det så rätt. Sen har jag äntligen tagit tummen ur arslet och bokat tid för en tatuering den 16:e september, har varit lite små feg eftersom att jag är så sjukt nål rädd men de säger ju att det inte är samma sak så jag tänker göra mitt bästa. Jag har varit alldeles för rädd och osäker på så mycket i mitt liv men nu ska jag inte låta min rädsla hålla mig tillbaka, för vi alla har så otroligt mycket mer att ge, mer en vad vi tror. Så jag ska skriva Fear is just a feeling  på under armen. Så jag kan påminna mig själv om det lite oftare. Sen så har jag fixat med banken om lånet för mina sillisar, har sparat ihop mer en hälften själv men det sista lånar jag och betalar av på nån månad. Så ska på konsultation den 7 september, då pratar man lite om ingreppet och om man har några frågor och om vilken storlek man vill ha osv. och nej jag kommer inte göra värsta bomberna bara lite större så det passar min kropp och så kläderna sitter lite bättre och självklart för att jag verkligen vill göra det här och velat göra det i flera år så det är verkligen inget jag bara har kommit på nyss att jag ska göra, utan det är genom tänkt tusen gånger om med både för och nackdelar. Ja så det här är vad jag ska koncentrera mig på just nu, jobbar arslet av mig nu också, kommer nog ha jobbat 175h den här månaden förutsatt att jag inte får svininfluensan eller nått, men att jobba hårt är bra så länge man inte glömmer bort att leva. Jag tänker ofta på dem som verkligen lever för sina jobb och jobbar dygnet runt och försummar sina barn och sina respiktive och sina vänner, vad är pengar värt om man aldrig får chansen att njuta av dem? Man brukar ju säga förlorat guld kan återfås, aldrig förlorad tid. 


  

Håll inte tillbaka dig själv, du är allt du har.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken bra text du ska tatuera :-) Jag funderar på att komma & hälsa på er snart.. Hade tänkt att åka upp i sommar, men har haft så mycket att göra & jobbat i princip varje helg :( Hoppas allt är bra me dig!!

2009-08-29 @ 23:17:42
URL: http://enrandigtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0