Someone like me

Jag har kommit fram till att det finns två typer av hundar, det finns promenad hundar och sniffare. Promenad hunden är busig och kan knappt stå stilla för att den är så exalterad( Enligt cesar i ett dåligt tillstånd, motion, fostran och kärlek) men jätte rolig att gå ut med sen har vi sniffaren som min hund Bella är vilket är extremt jobbigt, hon ska lukta på ta mig fan allt, man kommer inte frammåt alls så man kan inte hålla något tempo utan några steg fram och vänta osv...Man vill ju som inte gå och dra i henne heller och gör man det då måste man typ släpa med sig henne hängades i kopplet för att hon bara vill stanna och sniffa hela tiden så hur ska man då få till motionen som enligt han är det viktigaste om hund fan vägrar att promenera. Jobbigt värre men nästa hund jag skaffar ska fan i mej vara en promenad hund som gillar att gå. Fast Bella är ju mitt lilla hjärta, hon kompleterar det på andra sätt istället. Jisses vad folk på jobbet det har varit idag, med pansionen och barnbidraget som har kommit antar jag. Dom handlar som aldrig förr medans man själv är lusepank. Men nu är det bara 4 dagar till lönen, kan dagarna gå mer sakta...Visst är det konstigt att när man inte har pengar så vill man ha allt men när man väl har dom så vet man ändå inte vart dom tar vägen innan dom är slut igen. Fast jag har ju faktiskt köpt en ny tv, säng och soffa så det är inte så konstigt att man är pank. Igår var min mormor,morfar och moster och fikade hos mig och som inflyttnings present fick jag en vatten kokare och en dammsugare och nya bestik med lila skaft jätte fina var dom. Men dammsugaren var nog det bästa, att man ens kunde bli glad över en städ grej men det gjorde min dag ialf, så tack mommi och moffa. Nu ska jag börja dra mig hemmåt. Later


 Sniffaren   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0