-3 kilo

Det går ju faktikst mycket bättre en vad jag hade kunnat förvänta mig av mig själv, med tanke på att jag är lite glad i mat. Det är ju inte roligt att leva på soppor precis men i två veckor kan jag nog överleva, det är ju kanske inte det bästa sättet att börja, men jag gör det mest för att motivera mig själv till att ta tag i träning och maten. För det är ju så tyvärr att jag ialf vill se resultat snabbt. Så nu är det 7 kilo kvar som ska bort. Sen blir det en långsam upptrappning med maten och då tar jag bort alla kolhydrater till en början och kör mest på sallad och magert kött/kyckling eller fisk. Man måste ju ha det som ett långsiktigt mål med att förändra sin livstil och göra nyttig matlagning och träning till en rutin i ens vardag för att lyckas. Det är så lätt när man är stressad och har mycket att göra och trött när man kommer hem på kvällarna att bara stanna på vägen hem och köpa sig en pizza eller ett skrovmål. Sitta och se på film och trycka en massa läsk godis och chips. Det är inte att jag inte tycker att man ska kunna unna sig något nån gång, för det behöver både kropp och själ men det får inte bli för ofta. Det är just det där med att kunna kontrollera sina matvanor som jag har väldigt svårt med, för att jag är ofta jätte trött om kvällarna och lite lat och då är det så lätt att det blir något onyttigt, frysmat eller halv fabrikat. Det krävs ju lite mer planering och jag tror på att planera sin vecka med en matlista över vad man ska äta och veckohandla så man alltid har det hemma. För hur lång tid tar det igentligen att göra en sallad som kanske håller två till tre dagar, max 20 min av din egentid på kvällen och det räcker i några dagar. Sen när man väl har börjat att göra det till en vana så kommer det gå hur lätt som helst. Sen är det jätte viktigt att se till att man får i sig allt de man behöver, man ska ju absolut inte behöva svälta sig själv och bli besatt av vad man äter. Man kan ha en sund inställning till mat och bara vara medveten om vad man igentligen stoppar i sig.  Jag vet att jag kommer att klara det här, för det handlar bara om ren vilja, motivation och din egen inställning.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0