Helt slut

Min hjärna funkar nog inte riktigt som den ska idag. Är helt slut i både kropp och själ. Men nu är det dag 7 och - 5 kilo. Så nu är det bara 5 kvar, det kommer att gå lysande! Men man kan ju säga att man känner sig lite smått nedbruten av att bara dricka soppa. Men motivationen är på topp. Jag har tagit tag i viktiga måsten nu och det känns väldigt skönt att inte ha de och släpa. Sen har jag tagit två viktiga beslut som kommer att förändra mitt liv ganska så rejält, ett av dem är att sälja min polle, de andra håller jag till mig själv en så länge. Hästar som verkligen har varit till en så stor del av min vardag sen jag var 11år känns nu som om att jag behöver en rejäl paus för att få forkusera på mig själv och min framtid och de jag vill göra. Det kommer inte vara lätt att lämmna bort Léttir, men samtidigt är det inte rättvist mot varken han eller mig att inte åka till stallet för att jag vill utanför att jag känner att jag måste. Han kan ju faktiskt få det helt underbart bra hos någon annan som har den tiden han förtjänar, för han är verkligen den bästa och förtjänar det bästa som finns att erbjuda honom. Mitt hjärta kommer gå i tusen bitar men det läker med tiden. Jag kommer nog ångra mig tusen gånger om men samtidigt så finns det inte så mycket annat jag kan göra. Nä jag känner mig faktiskt rätt så vilsen just nu men för varje dag som går känns det som att jag blir starkare och ännu mer motiverad för att verkligen göra det som jag verkligen vill satsa på. Alla drömmar man har ska inte förbli drömmar vissa måste bli till verklighet, drömmar måste man försöka omvandla till mål i livet, alla kanske inte är rimliga, men ifall vi inte har mål i livet och inget att längta till eller sträva efter så kommer vi ingenstans. All ångest och oro man har får man försöka ta det för vad det är och inte låte det hålla tillbaka en. Det är normalt att vara rädd och osäker på vad framtiden har att erbjuda men jag lovar att om man inte ens försöker så kommer den ångesten och oron vara tiotusen gånger värre en om man iafl försökt. Det gäller bara att våga släppa taget ibland, även om man inte ser det just då. Våga tro på dig själv och de val du gör!

Kommentarer
Postat av: Anna

fy faan du har fått mej pepp...imorn börjar jag också med soppa!!! :P

2009-07-21 @ 00:23:02
URL: http://flymalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0